Препознавање и управљање осећањима – подстицање развоја емоционалне писмености код деце
Емоције су саставни део наше свакодневице. Различите ситуације које нам се дешавају изазивају у нама срећу, тугу, страх, љутњу. Сваки човек има изграђен свој начин регулисања и испољавања како пријатних, тако и непријатних емоција. Наравно да је свима лако да се “носе” са пријатним емоцијама, да показују срећу када доживе или им се догоди нешто лепо. Већа разлика међу људима постоји у начинима управљања непријатним осећањима која доживљавамо уколико нам се деси нешто што угрожава наше потребе.
Имајући у виду да је сваки човек индивидуа за себе, у зависности од свог темперамента ће свако на свој начин и реаговати на изненадне и стресне ситуације. Неко ће стресну ситуацију видети као изазов, неко ће се повући и обузеће га туга, неко ће бити љут и бесан. Није редак случај и да нам осећања буду толико измешана да ни сами не умемо да их препознамо и на адекватан начин испољимо.
Новонастала ситуација је код већине људи изазвала страх и стрепњу који “боје” наш начин односа према људима и свету око нас. Свако се на свој начин бори са оним што у овом периоду осећа и доживљава.
А шта је са децом и њиховим осећањима?
Како реаговати када је дете улашено? А како када има нападе љутње? Прочитајте у тексту Препознавање и управљање осећањима – подстицање развоја емоционалне писмености код деце